Artykuł sponsorowany

Jak przebiega serwis klimatyzacji?

Jak przebiega serwis klimatyzacji?

Klimatyzacja w samochodzie to nie tylko komfort jazdy, ale także zdrowie kierowcy i pasażerów. Regularny serwis klimatyzacji jest kluczowy dla jej prawidłowego działania i długowieczności. Warto wiedzieć, jak przebiega taki serwis i na co zwrócić uwagę, aby cieszyć się świeżym powietrzem w aucie przez cały rok.

Czyszczenie i dezynfekcja klimatyzacji

Pierwszym etapem serwisu klimatyzacji jest czyszczenie i dezynfekcja układu. W trakcie użytkowania samochodu kurz, pyłki i inne zanieczyszczenia gromadzą się w układzie wentylacyjnym, sprzyjając rozwojowi bakterii, grzybów i pleśni. Te mikroorganizmy mogą powodować nieprzyjemne zapachy oraz alergie u osób podróżujących. Dlatego warto regularnie czyścić i dezynfekować układ klimatyzacji, szczególnie przed sezonem letnim. W tym celu stosuje się specjalne preparaty czyszczące oraz ozonowanie, które skutecznie eliminują nieprzyjemne zapachy i zanieczyszczenia.

Wymiana filtra kabinowego

Kolejnym ważnym elementem serwisu klimatyzacji jest wymiana filtra kabinowego, zwane też filtrem przeciwpyłkowym. Filtr kabinowy odpowiada za oczyszczanie powietrza wewnątrz samochodu, zatrzymując kurz, pyłki, spaliny i inne zanieczyszczenia. Zaleca się wymianę filtra co najmniej raz w roku lub co 15 000 km przebiegu, jednak warto sprawdzić zalecenia producenta konkretnego modelu samochodu. Wymiana filtra kabinowego jest stosunkowo prosta i można ją wykonać samodzielnie, jednak warto skorzystać z usług profesjonalnego serwisu, aby mieć pewność, że wszystko zostało wykonane prawidłowo. Jeśli chodzi o sprawny serwis klimatyzacji, Otwock i okolice to rejon działania fachowców takich jak np. MDM Klima.

Napełnienie układu chłodzenia

Ostatnim etapem serwisu klimatyzacji jest napełnienie układu chłodzenia odpowiednią ilością czynnika chłodzącego oraz oleju. Czynnik chłodzący jest niezbędny do prawidłowego działania klimatyzacji, a jego ubytek może prowadzić do uszkodzenia sprężarki czy innych elementów układu. Należy pamiętać, że czynnik ulega naturalnemu ubytkowi w czasie użytkowania samochodu – średnio około 10% rocznie. Dlatego zaleca się kontrolę i ewentualne uzupełnienie czynnika co najmniej raz na dwa lata. Warto również sprawdzić szczelność układu klimatyzacji, aby wykryć ewentualne wycieki i uniknąć kosztownych napraw.